Deze site gebruikt cookies om u een betere surfervaring aan te bieden.
X

Q&A

Moet ik het FAGG verwittigen dat mijn site offline is?

Enkel indien je een goudformule hebt en de site is offline, moet je het FAGG op de hoogte stellen dat de site tijdelijk of voor lange tijd offline is. Indien je daarna een nieuwe site met bestelmogelijkheid (webshop) publiceert, moet je hen opnieuw op de hoogte stellen. Voor abonnementen in brons of zilver is dit niet van toepassing.

Wat als mijn website is aangesloten met mijn apotheeksoftware?

De verschillende softwarehuizen zijn op de hoogte van de einddatum. De connectie zal automatisch verbroken worden. Neem eventueel contact met uw softwarehuis om na te gaan of er iets gewijzigd moet worden aan uw softwarepakket.

Waarom ontvang ik geen berichten van POL?

Op regelmatige basis brengt POL je, via mail, op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Indien je deze mails niet ontvangt, kan je best je spambox openen. Sommige berichten worden door uw mailsysteem automatisch in deze map geplaatst. Indien je geen mails terugvindt in je spambox kan je een bericht laten aan pol@pharmacyon-line.be. We zullen dan nagaan of uw mailadres in de mailinglijst is opgenomen.

Waarom stopt Pharmacy Online met het aanbieden van websites?

De huidige platformpartner kan niet tegemoet komen aan jouw en onze eisen i.v.m. gebruiksvriendelijkheid, zowel voor de burger als de apotheker, nieuwe technologieën en toekomstvisie. POL, APB en verschillende softwareleveranciers hebben intensief en samen naar een alternatief gezocht. De hoge kostprijs om een volledige nieuw platform te ontwikkelen, was niet te verantwoorden.

Waarom worden we nu pas op de hoogte gebracht?

POL, APB en verschillende softwareleveranciers hebben tot op het laatste moment intensief en samen naar een alternatief gezocht. De hoge kostprijs om een volledig nieuw platform te ontwikkelen, was niet te verantwoorden. Daarom is de zoektocht naar een kwaliteitsvol én betaalbaar alternatief voor alle sites afgebroken en heeft de Raad van Bestuur van POL, eind juni, beslist om de huidige activiteiten af te bouwen en een deel ervan verder te zetten met een betrouwbare partner. Onze voornaamste zorg hierbij is om de continuïteit van de ledenwebsites zoveel mogelijk te garanderen.

Waarom worden de websites niet langer dan tot 30/09/2021 online gehouden?

De overeenkomst met de huidige platformbouwer loopt af op 30/09/2021. Zelfs een éénmalige verlenging van deze overeenkomst is budgettair niet haalbaar.

Wat zal er met mijn huidige website gebeuren?

Vanaf 01/10/2021 zullen alle websites, inclusief de OnePharma app, offline zijn. De ondersteuning van de sites blijft behouden tot deze datum. Eveneens wordt er alles aan gedaan om je, weliswaar in afgeslankte vorm, een alternatief aan te bieden.

Waarom stopt OnePharma?

De technologie van de OnePharma app is verouderd. Hierdoor is de app niet meer aangepast aan de nieuwste versies van Android en IOS.

Hoe lang blijft de OnePharma app nog werken?

De OnePharma app zal operationeel zijn tot 30/09/2021. Vanaf 01/10/21 zal deze app offline zijn.

Wat gebeurt er met mijn domeinnaam?

Doorgaans is de domeinnaam eigendom van de apotheek. Deze blijft je eigendom. Indien je een website neemt via een nieuwe leverancier, dien je je domeinnaam te koppelen aan de nieuwe website. Je nieuwe leverancier kan je hierbij helpen, evenals de technisch beheerder van jouw domeinnaam. Indien je de beheerder niet kent, kan je deze opzoeken via www.dns.be.